ימי שיא

ימי שיא

יום בתעשייה הכולל ביקור במפעל
במרכזו של יום ייחודי זה יצאו התלמידים לסיור מודרך באחד המפעלים הקרובים לבית הספר. תעשיידע תציע לבית הספר את מגוון המפעלים המוכנים לארח את התלמידים לביקור. במהלך הביקור במפעל יוכלו התלמידים להכיר מקרוב את התהליכים כפי שהם מתבצעים בתעשייה – החל משלב הרעיון, דרך החשיבה והחקר אודות המוצר ותכונותיו במחלקת המו"פ וסיור בפס הייצור של המפעל. בסיור יפגשו התלמידים עם אנשי מקצוע מהתעשייה ויקיימו עמם שיח פתוח אודות נושאים כמו סיפוק מהעבודה, הגשמה עצמית ומקצועיות.בחלק השני של היום, אשר גם הוא יתקיים במפעל, ניתן לבחור באחת מהסדנאות החד-יומיות המוצעות בחוברת זו להשלמת הביקור ויועבר על ידי מדריך תעשיידע. מומלץ להתייעץ עם נציג תעשיידע בעת בחירת הפעילות השניה ביום.
מדע הכימיה
במהלך היום ייחשפו התלמידים לתעשיית הכימיה מהיבטים שונים אשר המשותף לכולם הוא תרומתו של מדע הכימיה לחיי היום יום של כולנו. לאורך היום ישולבו ניסויים רבים ומגוונים בנושאים שונים. התלמידים יכירו מושגים חדשים מעולם הפרמצבטיקה ויבינו כי מדע הכימיה עוסק גם בהצלת חיים. בפעילות נוספת ילמדו התלמידים על היישומים המרתקים שניתן להשיג באמצעות שינויים בחומר בסדנת יוצרים אווירה. יום שיא זה מומלץ במיוחד לבתי הספר המעוניינים לקדם תלמידים למקצועות המדעים בבית הספר.
מגדר והעצמה
ביום שיא זה יעברו התלמידים תהליך של התבוננות פנימית על העוצמות והאיכויות האישיות שלהם ושל חבריהם בבית הספר. באפשרות בית הספר לבחור אחת מבין שתי סדנאות העצמה שתעשיידע מציעה: סדנת העצמה לשוויון מגדרי או לחלופין סדנת העצמה אישית. בתחילת היום יפגשו התלמידים עם תעשיין או תעשיינית מהתעשייה לשיחה על המשמעות של בחירת מקצוע בחיים, התמדה והשקעה, הצלחה וקריירה והסיפוק מהעבודה בתעשייה. לאחר השיחה יפגשו התלמידים מדריך תעשיידע לסדנא בת 90 דקות שתהווה המשך ישיר לשיחה. פרטים אודות סדנת העצמה ו/או מגדר ניתן למצוא בחוברת זו בפרק "סדנאות חד יומיות".
שיווק ופרסום
תעשיידע מזמינה את בתי הספר לגלות את עולם השיווק החדש. במהלך היום התלמידים ילמדו אודות דרכי השיווק המתוחכמות והיצירתיות שמפעילים המשווקים באמצעי המדיה השונים וכמו כן, את השיטות השונות להעברת מסרים משכנעים בתקשורת.דרך ההיכרות עם עולם השיווק והפרסום ילמדו התלמידים להיות צרכנים נבונים וביקורתיים יותר. הסדנאות, בנות 90 דקות כל אחת, יעוררו מודעות צרכנית לעולם עתיר מותגים ויפתחו חשיבה יצירתית בדרכי שכנוע והעברת מסרים. במהלך היום יוזמנו הילדים לחשוב כמו מפרסמים העובדים במשרד פרסום ולהציע דרכים יצירתיות לנושאים שיעלו על הפרק.היום מלווה בסרטי הדרכה, משחקים אינטרקטיבים בכיתה, התנסויות בחשיבה יצירתית ותרגילים שונים הממחישים את השפעת המותגים על תרבות הצריכה.
התעשייה הישראלית
יום מעשיר ומעורר השראה המאפשר לתלמידים הצצה לעולם התעשייה הישראלית על גווניה. במהלך היום יכירו התלמידים את סוגי התעשייה השונים ותחומי העיסוק המגוונים בתעשייה. התלמידים יכירו מקצועות שונים, את הכישורים הנדרשים לכל מקצוע וידונו בחשיבות של התעשייה בחיי היום יום של כולנו. בהמשך היום, יכירו התלמידים את התהליך שעובר כל מוצר תעשייתי: משלב הרעיון ועד לשיווק ולמכירה שלו. באמצעות מצגת חדשנית המשלבת תמונות וסרטים לומדים התלמידים מושגי יסוד כגון: צורך ויצירת צורך, קהל יעד, צרכן ולקוח, מתחרים, מודיעין תעשייתי, מחקר ופיתוח, אב טיפוס, הנדסת אנוש, בקרת איכות, פס יצור ועד. לסיכום היום יחוו התלמידים התנסות בפיתוח רעיון כמקובל בתעשייה בו יתרגלו עבודת צוות וחשיבה יצירתית ויבינו כי בתעשייה, אלו כישורים נדרשים להצלחה.